سفر مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا به مسکو
مهدی شوشتری، دستیار وزیر و مدیر کل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه که جهت برگزاری نشست رایزنیهای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در موضوعات خاورمیانه به مسکو سفر نموده است، (دوشنبه ۱ تیر) با کاظم جلالی، سفیر کشورمان در روسیه دیدار کرد.
شوشتری در این سفر با گئورگی بوریسنکو، معاون عربی آفریقایی و همچنین الکساندر کینشاک، رئیس دپارتمان خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه روسیه دیدار و ملاقات کرد.
در پنجمین نشست گفتوگوهای خاورمیانهای ایران و روسیه در مسکو، در خصوص تحولات فلسطین اشغالی، طرفین با ابراز نگرانی از وضعیت جاری در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن در نتیجه تداوم حملات و تجاوزات رژیم اسراییل، بر ضرورت پایبندی به مفاد توافق اتشبس، توقف کامل حملات به غزه، ورود کمکهای بشردوستانه به میزان کامل و کافی و جلوگیری از اقدامات افراطی در کرانه باختری و قدس شریف و احقاق حقوق ملت فلسطین و در راس ان حق بنیادین تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی تاکید کردند.
بررسی و تبادل نظر در خصوص طیف وسیعی از تحولات منطقه شامل تحولات سوریه، سودان، لیبی و مساله صحرای غربی، از دیگر محورهای گفتگوها در این نشست بود. طرفین در پایان در خصوص استمرار منظم مشورتها و رایزنیهای نزدیک دو کشور در خصوص تحولات منطقه غرب آسیا توافق کردند.